Herba - Vivien teakeverékek

Vivinek készítettem szülinapjára néhány teakeveréket és szükség volt hozzá szép teatartókra.

Így születtek meg ők:



Kisebb méretű befőttesüvegeket, szalvétákat és csipkeszalagot használtam fel. Az üvegek tetejét fehér akrilfestékkel alapoztam le, majd száradás után dekupázsragasztóval rögzítettem a szalvétákat. A tetők karimáját keskeny csipkeszalaggal díszítettem, a rögzítéséhez ékszerragasztót használtam :)



Végül viaszolt pamutzsinórral kis ismertetőt kötöztem az üvegekre. 


Mit rejtenek a teás üvegek? 

A rókás egy kedvencemet a Bükkből, a Bükki varázs teakeveréket.

Összetétele: apróbojtorján (Agrimoniae herba), erdei málnalevél (Rubi idaei folium), illatos macskamenta (Nepetae catariae herba).

Gyógyhatásai: ezt a finomságot a Bükkből hoztam. Gyuri bácsi egyik gyógytea keveréke és azért válogattam ide, mert nagyon finom. A benne található gyógynövények mind ott teremnek a Bükkben és kézzel gyűjtik és dolgozzák fel, a környező erdőkben, mezőkön. Egész évben iható, jó immunerősítő, frissítő, vitalizáló tea. Ízesítés nélkül is nagyon jó íze van. 



A baglyos a Smile teát rejti

Összetétele: orbáncfű (Hyperici herba), citromfű (Melissae folium), levendula (Lavandulae flos), csipkebogyó (Rosae pseudofructus).

Gyógyhatásai: az orbáncfű az enyhébb depresszió kezelésében az egyik legjobb gyógynövény, a téli hónapokban elűzi a rosszkedvet. A citromfű és a levendula segít megnyugodni egy hajszoltabb nap után, a csipkebogyóban sok magnézium található, ami könnyen felszívódik és erősíti az idegeket. Ezt a teát este fogyaszd el, mikor hazatérsz a munkából. Ha depis vagy ihatsz önmagában is reggelente egy csésze orbáncfüvet, ha ideges vagy akkor egy csésze citromfüvet. Nem lehet őket túladagolni. Ízesítés nélkül idd ezt a teát. A citromfüvet és a levendulát, ha önmagában iszod, mézzel és citrommal ízesítheted. Ha C-vitaminra van szükséged, 1 ek. csipkebogyót áztass be 1 éjszakára hideg vízbe és reggel idd meg. Kicsit fel is langyosíthatod, mézzel rendkívül finom :)



A lepkés a Náthatea keverékemet. 

Összetétele: bodzavirág (Sambuci flos), hársvirág (Tiliae flos), apróbojtorján (Agrimoniae herba).

Gyógyhatásai: A bodzavirág és a hárs erősítik egymás hatását, kiváló izzasztók. Az apróbojtorján az egyik legjobb gyógynövény a bacik és a vírusok ellen. Mindhárom gyógynövény önmagában is finom, és élvezeti teaként is fogyaszthatóak. Mézzel citrommal ízesítheted ezt a teakeveréket. Forrón kell elkortyolgatni, az ágyadban fekve. Kissé izzadni fogsz tőle, de nem takarózz ki, 1-2 óra és jobb lesz :). Ha magasabb lázad van, ne fogyaszd ezt a teát, mert nagyon legyengít. Még hozzákeverhetsz egy kis lándzsás útifüvet vagy egy kis kakukkfüvet, ha a torkod is fáj.  

f: Banga

A teák elkészítése

1 bögre teához (2,5 dl) 1-2 teáskanál teakeveréket forrázz le vízzel. Elegendő ha 1-2 percig hagyod ázni, utána szűrd le. Ha a szakirodalmat olvasgatod, vagy a gyógyfüvek csomagolásán lévő infót, akkor 10-15 perces áztatási időket fogsz találni, de ez egy kicsit túlzás. Én Maria Treben útmutatásait követem, ő 30 másodperces forrázást ajánl, főként ha virágokról vagy lágyabb hajtásokról van szó. Némelyik gyógynövény (pl: levendula, cickafark, körömvirág, kakukkfű) teljesen ihatatlanná válik ha túl sokáig áztatod a vízben. :)

Megjegyzések